Monday, September 8, 2008

BATU CINCIN-BATU HAKIKAT


Alhamdulillah. masuk kita hari ke 8 berpuasa. macamana dgn program masing2 pada bulan yg mulia ini, diharap kita sama2 dapat mempertingkatkan usaha untuk mencari bekalan akhirat yang amat banyak dgn ganjaran2 yg paling utama sepangjang ramadhan ini.

saya ingin membuka bicara pada kali ini tentang batu cincin yang dinamakan batu hakikat. minggu lepas saya banyak menerima pesanan untuk batu hakikat daripada kawan2 kita yang berada di negara singapore dan brunei darussalam. saudara zul kita dari singapore tentunya akan memiliki batu hakikat ini dalam sehari dua lg kerana saya baru sahaja menghantar kpd beliau dgn pos laju. sebenarnya saya ingat kos penghantaran ke singapore hanya sekitar rm25 tapi bila masa untuk hantar, terkejut juga saya kos penghantaran ke singapore adalah rm44. agak mahal juga tetapi terpaksa juga kita hantar kerana ini janji dan amanah yg telah dipegang pada orang disana. Apapun diharap saudara2 kita berpuashati dengan batu hakikat yg dihantar.

Batu hakikat ini sebenarnya berasal daripada batu2 gunung yg berusia ribuan tahun yg mana kerana begitu lamanya batu tersebut berada ditempat yg berair, maka lumut2 telah masuk/ menjalar kedalamnya. adapun batu hakikat ini sebenarnya adalah batu hidup yg bersifat sejuk.
batu ini sebenarnya adalah batu yg mempunyai permintaan yg tinggi semenjak saya menyiarkanya dalam laman web saya dan Alhamdulillah buat masa ini bekalanya masih lagi banyak.
lagi keistimewaan dan uniknya batu hakikat ini kerana lumut2 yg ada didalamnya hidup dan akan membiak/membesar bergantung kepada orang ygf memilikinya. ditambah pula dgn wakaf ayat2 Quran padanya memberikan lebih lagi kekuatan/ keistimewaannya. batu hakikat ini sebenarnya bukan sahaja mendapat permintaan yg tinggi drp orang2 kita tetapi bangsa cina dan orang2 non-muslim dr sabah dan sarawak juga agak ramai memesan batu ini daripada saya.
Penutup saya disini, jgnlah kita merasa hairan tentang suatu perkara yg melangkaui batas pemikiran kita kerana Allah jua yg merangcang dan merencana segala sesuatu yg biasa bg kita bahkan yg luar biasa. bg Allah jika Dia kehendaki hanya dgn berfirman kpd benda itu, jadilah kau maka jadilah ia. Wallahualam.

No comments: